Pätnásť mesiacov v novom svete

Vonku svieti slnko a jar prišla dávno predtým, ako bolo v pláne. Druhý rok v novom svete je akýsi zrýchlený a nedočkavo sa ponáhľa vpred; akoby nebolo viac času na otáľanie, akoby všetko malo dospieť k definitívnemu koncu čím skôr, pretože prípravy trvali pridlho a plán má naozaj závažný sklz. Ktovie, aké budú ďalšie nápravné opatrenia; či sa jar rovnako rýchlo zmení do leta a či vôbec tohto roku bude leto také horúce a suché, na aké sme si zvykli v posledných rokoch. Pätnástka je číslo môjho mena. Ak sčítate všetky číslice zodpovedajúce písmenám v mojom občianskom mene, pre meno a priezvisko osobitne, a potom sčítate tie súčty zredukované na jednoduché čísla, dostanete číslo pätnásť. Tým pádom sa mojím životom vinie nielen deviatka ukrytá niekoľkokrát v dátume môjho narodenia a v mene, ktoré používam ako identifikátor tu vo virtuálnom svete, ale skryte aj šestka, jej opačný obraz.

V tarote táto karta patrí Diablovi. Pamätám si, že keď som raz bola vyberať si tarotové karty, zhovárali sme sa o tom s jedným známym. Povedal, že keď si karty vyberá on, díva sa najprv na Smrť, číslo 13. Ja sa najprv dívam na Diabla. Tieto dve karty majú veľa spoločného; aj jedna, aj druhá vyvolávajú svojím názvom obavy, no pri hlbšom pochopení sú to príležitosti k rastu. Diabol je kartou, ktorá ponúka oslobodenie od toho, čo nás zväzuje. Ukazuje nám to, že čokoľvek nás drží, je len naša ilúzia. Diabol nie je pánom, ktorým sa zdá byť; je to sluha, ktorý nás presvedčil, že je naším pánom. Preto je pätnástka jedným z mojich obľúbených čísel.

Preto ma v tomto mesiaci uchvátil démon. Teda nie doslovne, iba virtuálne. Príbeh pána a jeho sluhu, démona, ktorý má po splnení želania zhltnúť jeho dušu; napokon sa ale všetko zvrtne inak a démon sa stáva večným sluhom nového démona.

Démonov si treba držať blízko tela. Aby z diaľky nemohli spliesť sieť, z ktorej sa nebudeme vedieť vymaniť. Napokon… aj démoni potrebujú naše pochopenie; ich túžby sú častokrát našimi túžbami, iba inak formované.

(zdroj: http://www.youtube.com/watch?v=5IHBm5XtWYk)

2 thoughts on “Pätnásť mesiacov v novom svete

    • Napísala. Ktovie, či tak rýchlo, ale mala som v pláne napísať k týmto pätnástim mesiacom. Pozabudla som sa v procese, preto k štrnástim mesiacom nebol, a viackrát som myslela na článok, ale toto bol taký akurátny dátum.
      Plus, postrčenie od čitateľa. 🙂

Pridaj komentár